Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Lilla Olof

Av Sofus - 23 februari 2012 15:24

Har jag varit och hälsat på idag ute i Flyinge. Han låg och solade vid väggen till stallet när jag kom men då han såg mig så kom han direkt och följde efter mig till gräsmattan där jag gav honom mat förut om morgnarna. Han fick en påse mjukmat som han åt sen kom han och la sig i mitt knä medans jag satt på en bänk. Så där satt vi en stund jag och Olof. Han var så kelen och buffade runt med nosen på mina ärmar och spann. Han är så gosig!

Pratade med två andra kattmänniskor som jobbar där och sen var jag inne på min gamla avdelning där jag jobbade och pratade lite med dom medans jag väntade på att folket skulle komma tillbaks från lunchen till stallet där Olof bor. Lämnade en låda mat till honom så att de som jobbar där kan ge honom varje dag.

Efter att jag och Olof suttit i solen på bänken och gosat så ringde jag pappa som kom och hämtade mig så åkte vi och handlade. Det blev en runda till djuraffären, Statoil, Mc Donalds, systembolaget och sist ICA. Jag köpte jordnötter till fåglarna i trädgården. Köpte valnötter också men har inte bestämt än vem som ska äta dem, jag eller skatorna, eller om vi ska dela... :)


Det stör mig lite att jag glömde att ta med kameran till Flyinge. Typiskt att när man väl har en kamera som är hyfsat bra så glömmer man ta med den. Fiskminne. Nästa gång då då.

 
 
TeSs

TeSs

23 februari 2012 22:07

Kuligt att du har blogg nu och fina bilder :)

Undrar ofta hur du har det..inte sà ofta vi e pà msn samtidigt sà kan va kul o lÄsa ibland hur du har det.

Kram Tess
Gran Canaria

http://rockabillygirl81.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofus - 9 januari 2016 19:33

REA brukar för det mesta inte innebära för min del att jag hittar vad jag tänkt mig men både igår och idag har jag fyndat. Hundra kronor plagget är ändå helt okej!   Ska bli spännande att se hur länge jag känner att jag "är mest jag" i ljusa kläd...

Av Sofus - 4 mars 2012 16:26

kan man göra lite varstans om man har tur. Jag och mamma hade varit och sorterat skräp vid sopstationen (läs mamma sorterade) när vi på väg därifrån körde "lantvägen" hem från Södra Sandby. Jag såg att det låg något som liknade rosor i diket så jag s...

Av Sofus - 21 februari 2012 15:37

Här kommer en liten berättelse om hur det gick när jag skulle koka broccoli. Efter att ha gjort hål i påsen med en kniv (inte så smart) skulle jag hälla i broccolin i grytan men påsen går såklart sönder och bara halva innehållet hamnar i grytan, rest...

Av Sofus - 20 februari 2012 10:15

En skatfamilj som är uppfödda på bland annat pizzarester bor i och omkring vår trädgård, det e liksom de som har första tjing på matresterna vi slänger ut varje dag. Jag inbillar mig att de kommer när man kallar på dem, men det troligaste är väl att ...

Av Sofus - 19 februari 2012 19:46

       

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards