Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

fynd!

Av Sofus - 4 mars 2012 16:26

kan man göra lite varstans om man har tur. Jag och mamma hade varit och sorterat skräp vid sopstationen (läs mamma sorterade) när vi på väg därifrån körde "lantvägen" hem från Södra Sandby. Jag såg att det låg något som liknade rosor i diket så jag sa till mamma att köra tillbaks så vi kunde stanna för att se vad det var för något. Mycket riktigt så var det rosbuketter som någon slängt där. Outslagna rosor i två buketter och precis när vi kom fram och jag plockat upp dem från diket så kom en tant med stavar som var ute på promenad förbi och stannade så jag frågade henne om hon vill ha den ena buketten och hon skrattade lite och sa att "ja då delar vi på dem då".

Rosorna är nu satta i vatten och snittade, inte säkert de håller sig så länge för vi vet ju inte hur länge de legat där men nu får de en "värdig sista stund" i livet iaf.

så här ser buketten ut. Väldigt fin!      

 
 
Ingen bild

tina

4 mars 2012 22:43

Oj vilken tur ni hade, jättefina rosor och snällt av dig att dela med dig :-)

Sofus

5 mars 2012 10:41

ja ibland har man tur :) Vi spekulerade lite i varför man slängt rosorna där.

scenario 1: kille skulle fria till tjej och fick nobben.

scenario 2: glömt rosorna på taket på bilen så har de legat kvar ett tag men sen blåst av.

scenario 3: någon som skulle gratulera någon på vägen till någon annanstans, personen var inte hemma och då visste gratuleraren inte vad den skulle göra med blommorna och kastade dem där.

*detektiven spekulerar vidare*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofus - 9 januari 2016 19:33

REA brukar för det mesta inte innebära för min del att jag hittar vad jag tänkt mig men både igår och idag har jag fyndat. Hundra kronor plagget är ändå helt okej!   Ska bli spännande att se hur länge jag känner att jag "är mest jag" i ljusa kläd...

Av Sofus - 23 februari 2012 15:24

Har jag varit och hälsat på idag ute i Flyinge. Han låg och solade vid väggen till stallet när jag kom men då han såg mig så kom han direkt och följde efter mig till gräsmattan där jag gav honom mat förut om morgnarna. Han fick en påse mjukmat som ha...

Av Sofus - 21 februari 2012 15:37

Här kommer en liten berättelse om hur det gick när jag skulle koka broccoli. Efter att ha gjort hål i påsen med en kniv (inte så smart) skulle jag hälla i broccolin i grytan men påsen går såklart sönder och bara halva innehållet hamnar i grytan, rest...

Av Sofus - 20 februari 2012 10:15

En skatfamilj som är uppfödda på bland annat pizzarester bor i och omkring vår trädgård, det e liksom de som har första tjing på matresterna vi slänger ut varje dag. Jag inbillar mig att de kommer när man kallar på dem, men det troligaste är väl att ...

Av Sofus - 19 februari 2012 19:46

       

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards